logo.png
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDnes1992
mod_vvisit_counterVčera3459
mod_vvisit_counterTento týždeň17142
mod_vvisit_counterTento mesiac39542
mod_vvisit_counterVšetky2683063
O škole - The Project
Napísal užívateľ Administrator   
Štvrtok, 05 November 2015 17:53

Matematika u prvákov

Vždy, keď začínam učiť prváčikov, veľmi sa teším. Sú to deti na všetko zvedavé, všetko si chcú vyskúšať a najradšej sú v pohybe. V tomto školskom roku sme využili jednu disponibilnú hodinu a navýšili sme počet vyučovacích hodín matematiky v 1.ročníku na päť. Rozhodla som sa, že práve túto hodinu využijem na vyučovanie podľa Hejného metódy.

Hejného metóda je netradičný spôsob výučby matematiky. Je založená na rešpektovaní dvanástich kľúčových princípov, ktoré skladá do uceleného konceptu tak, aby dieťa objavovalo matematiku samo a s radosťou. Rozhodla som sa zaradiť do vyučovania prvky tejto metódy preto, lebo už dlhší čas pozorujem, že u detí sa akoby vytrácal cit pre predstavivosť a logické myslenie.

Jedným zo spôsobov získavania skúseností a poznatkov je krokovanie. Keďže prváci si musia všetko vyskúšať  na sebe, veľmi sa mi osvedčilo pri sčitovaní a odčitovaní.

Vyučovanie matematiky v 1.triede Vyučovanie matematiky v 1.triede

Deti veľmi baví týmto spôsobom počítať. Všetci sú veľmi aktívni a každý by chcel pracovať pri krokovacom páse.
Keď sme sčitovali a odčitovali do 5, vyvolala som jedného žiaka a ten si vždy vybral svojho kamaráta, ktorému bude veliť. Spočiatku si ťažko zvykali na povely, nakoniec  im to však išlo veľmi dobre. Vystriedali sa všetci žiaci. Vždy jeden zapisoval príklad na tabuľu, druhý ukázal znázornenie na počítadle a nakoniec si to overili pomocou krokovania.

Vyučovanie matematiky v 1.triede Vyučovanie matematiky v 1.triede Vyučovanie matematiky v 1.triede

Zaujímavé bolo sledovať, ako si dokázali poradiť s povelmi. Keď som im potom dala vybrať, či budú veliť alebo krokovať, vybrali si poväčšine ,,krokovať “. Podľa toho si myslím, že slovné vyjadrovanie je treba viac rozvíjať a dopĺňať slovnú zásobu.
 Verím, že sa nám bude dariť a matematika nebude pre deti strašiakom, ale obľúbeným predmetom, na ktorý sa tešia.

Mgr. Jana Domiňáková


 


Škola je zapojená od roku 2001 do projektu Infovek
Stránky obce
Internetové stránky obce Krajné
Copyright © 2024 Portál Základnej školy s materskou školou Krajné. Všetky práva vyhradené.
Joomla! je slobodný software šírený pod GNU/GPL licenciou.
Vytvorené pomocou Next Level Design a redakčného systému Joomla!